dijous, 7 de novembre del 2013

Orientacions

A continuació us facilitem unes orientacions per analitzar les estratègies docents a aplicar:
  • Quina àrea de coneixement estem parlant (llengües, matemàtiques, visual i plàstica, història, filosofia, etc.) i les activitats que la composen o es fan servir per desenvolupar-la.
  • Pensar amb les mecàniques de joc: punts, nivells, premis, articles virtuals, classificacions, desafiaments, reptes, missions, regals.
  • Pensar en les dinàmiques de joc: recompensa, estatus, altruisme, competició.
A partir d’aquí veure la plasmació d’aquestes mecàniques i dinàmiques a les activitats docents que s’apliquen a l’aula.

Plasmar les reflexions en aquest blog ens permetrà poder-les compartir i gaudir d’elles en un espai col·laboratiu i tenir opinions i respostes dels altres companys.

Algunes reflexions que cal tenir en consideració:
  • No tot és gamificable ni a tot arreu és aplicable la narrativa transmèdia.
  • Cal ser prudent i començar per certs elements o activitats controlables i acotades.
  • Planificar bé les plataformes a utilitzar en funció del comportament del nostre alumnat.
  • Preveure el correcte funcionament de l’estratègia aplicada (que no es pugui descontrolar). 
Endavant!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada